Mitt 2015 - Oktober till December
Då var vi framme vid det sista 2015-sammanfattnings-inlägget...
 
Oktober
 
Bootcampen fortsatte, och rullade ju på hur bra som helst! Gymnastikföreningens jubileum gick av stapeln, som jag varit (lite för mycket) engagerad i planeringen av, och det blev jättelyckat. Det var mycket vardagspusslande med mycket jobb, och jag vann en tävling på Blekingeflygs hemsida om en resa till Umeå som jag ville bjuda mamma på. Så nu i januari bär det av! Vi pärlade FuckCancer-armband och det var halloweenfester till höger och vänster. Me&I-party hade jag här hemma också, och så var jag och M för en gångs skull på barnfri fest. Meja tappade sin första tand, och så var jag och hon på Gastarna på Gården på Barnens Gård.
 
 
November
 
Min tungpiercing växte igen över natten när jag hade den ur - och jag saknar den fortfarande. Bootcampen tog slut och jag var så nöjd med resultaten, både kroppsligt och mestadels prestationsmässigt - och så blev det såklart Bootcampfest efter detta. Vi hade bakdag med lillasyster och gjorde bland annat en tårta. Vi pärlade FuckCancer-armband igen, även Meja, och så firade vi M med en överraskningskväll på restaurang. Jag slog personligt rekord på milen - med nästan 5 minuter. Näst sista Stockholms-resan för utbildningen var vi iväg på, och startade upp sista delkursen av magisteruppsatsen. Middag med vänner här hemma hade vi också. Jag, mamma, lillasyster och hennes kompis avslutade månaden i Ullared för massa julshopping. Och så fick ju barnen en kusin!
 
 
December
 
Julmånaden kom och barnen fick en paketkalender. Även jag fick en kalender - en BodyShop-kalender av mamma! Det var avslutningar på barnens gympa och på baletten och jag slog in massa julklappar. Jag slapp julstressen ganska bra genom att vara ganska så klar redan i början av månaden. Vi hade faktiskt en ganska lugn och mysig december! Vi fick träffa barnens lillla kusin för första gången, och hade lite hamburgerbjudning extra allt här hemma. Jag var på begravning av min "styvmormor" och sjöng även där, och så gick maten desto sämre efter Bootcampens näst intill perfekta kosthållning. Vi firade M och hans mammas födelsedagar, och gav henne en Londonresa i 50-årspresent. Och så var vi sjuka, både barnen och jag. Över 39 graders feber och mådde riktigt kass! Vi hade avslutning på kören där jag var lucia, och barnen hade luciatåg med både skola, förskola och kyrkans barntimmar. Och för oss här hemma! Vi gjorde pepparkakshus, bakade pepparkakor & lussekatter och gjorde nejlikeapelsiner. Vi provade på en vecka med Linas matkasse och var nöjda med det. Vi hade för en gångs skull lite riktigt jullov. Och så firades det förstås jul. Och födelsedagar. Och nyår (som avlutades på jobbet). En väldigt fin avslutning på året måste jag säga!
 
 
Det var det året det! Nu lämnar vi 2015 bakom oss!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress