Världens roligaste dag - min möhippa (!)
I lördags efter loppet satte jag, mamma och lillasyster oss i bilen och åkte mot spa:et - trodde jag ja... När vi hade åkt en bit fick jag plötsligt en ögonbindel framför ögonen. Det var dags för min möhippa! Har ju inte riktigt berättat här i bloggen att vi ska gifta oss i augusti, men så ligger det alltså till. Jag hade haft mina misstankar att något faktiskt skulle hända just i lördags, men med de pokerface folk i min omgivning har så var jag i princip säker på att det ändå var till spa:et vi skulle. Men som sagt, så var det inte...
 
Jag fick sitta i bilen med ögonbindeln på, och på radion i bilen spelades sången som ska sjungas på bröllopet och därefter För kärlekens skull och annan fin musik. Vi åkte och åkte, stannade ett par gånger och folk hoppade in och ut, och grejer lastades in. Ingen sa någonting! Det var sjukt obehagligt att sitta där och inte veta alls vilka som var i bilen eller vart vi var på väg. Men roligt pirrigt också förstås, jag satt med ett litet leende på läpparna största delen av vägen tror jag. Väl framme någonstans där jag skulle hoppa av blev jag ledd av lillasyster, in någonstans där jag sa att det luktade träningslokal... Upp för trappor och en bit till, och sedan blev jag tillsagd att klä av mig! Utan att veta vilka som fanns omkring mig eller vart jag var. Sjukt läskigt! Menmen, det var bara att lyda och nya kläder fick jag på mig. Började då misstänka med tanke på hur de kändes att vi skulle dansa...Nerför ytterligare trappor och till sist hamnade vi i vad som kändes som en större lokal.
 
 
Där stod jag ett tag och undrade vad som hände. Jag hörde att lite foton knäpptes och jag fick spelat lite trummande musik för mig. Till slut fick jag äntligen av ögonbindeln och det blev kramkalas med de som var där. Några av de allra bästa jag har i mitt liv!
 
 
Jag fick reda på att det var magdans vi skulle dansa. Tyvärr var instruktören lite försenad, men vi underhöll oss så länge med lite smidighetsövningar. Haha, kylskåpet var jag! Att jämföra sig med gymast och konståkerska kanske dock inte är så rättvist! Men jag bjuder på det.
 
 
När hon väl dök upp körde vi igång för fullt då det ju var lite kort om tid eftersom vi hade tider att passa efteråt. Och herregud så jobbigt det var! Verkligen hur roligt som helst, men väldigt jobbigt i magmusklerna och svettigt. Vi jobbade på bra och intensivt i den halvtimmen vi körde, och var rätt svettiga innan vi kom därifrån. Verkligen riktigt kul var det, något jag hade kunnat tänka mig att köra varje vecka ;-) Det gick dessutom över förväntan då jag är rätt osmidig och inte så bra dansare. Men vi skötte oss bra och fick stora applåder av ledaren när vi var klara! (Och av de som av olika anledningar inte var med så mycket utan mer tittade på).
 
 
När vi gick därifrån kände jag att jag började bli lite hungrig. Mil-lopp på morgonen och så magdans på det tog ut sin rätt! Och vilken tur jag hade, för vi åkte och hade lite picknick på Saltös klippor, med kex, baguett, ostar, jordgubbar och cider. Yum! Här dök även min moster upp och var med resten av dagen, kul!
 

 
Efter picknicken gick vi vidare en liten bit och hamnade på Cyberzone, där vi skulle ha femkamp. Och oj vad roligt vi hade där också! Vi körde bågskytte, gladiatorkamp, dragkamp (jisses vilken kamp!), sumobrottning och "tjurridning". Det blev till slut ett riktigt träningspass av femkampen också, det förbrändes mycket kalorier under dagen, haha. Framför allt dragkampen tog riktigt slut på oss. 
 
 
Därifrån blev jag lite sminkad och så åkte vi vidare in mot Scandic - där jag fick uppdrag... Jag skulle (mot betalning) dansa magdans för folk på Scandics uteservering. När jag såg hur fullt där var så kände jag dock att nej, detta fixar jag inte! Alldeles för lite alkohol i kroppen för att ha förlorat så mycket av min pinsamhetskänsla, hehe. Jag fick dock lov att i stället fråga folk runt omkring som gick förbi och så. Riktigt tråkigt när folk inte kan ställa upp på en sån grej när man ber om det, att stå och titta på lite halvtaskig magdans i en minut och ge någon krona. Tillräckligt pinsamt att fråga utan att folk dessutom ska säga nej! Men ett par stycken fick jag till sist dansa för, och avslutade med att dansa för M:s svensexegäng som kom åkande med båten och fick då tillräckligt med pengar för att köpa en shot på Scandics uteservering innan vi åkte vidare! Fick ju dessutom träffa M en stund och se honom i tighta badbyxor vilket nog aldrig händer igen. Han hade varit ute och åkt ring efter båten efter att de hade spelat paintball som inledning på svensexan.
 
 
Sista stoppet blev otippat nog hemma hos mamma o co. De hade pyntat så fint i uterummet och så åt vi tacos, drack rosé, åt jordgubbstårta som lillasyster gjort och satt och babblade i spa-badet. Väldigt fin avslutning på en alldeles fantastisk dag.
 
 
Återigen ett stort, stort tack till er som var med, och extra tack till lillasyster (tärnan), C (toastmastern) och mamma som var skyldiga till det hela. Jag hade från början inte alls räknat med någon möhippa då vi ska ha ett litet bröllop med bara närmsta familjen, men jag är så tacksam för allt ni fixade och för att dagen var så välplanerat och rolig! Det värmer långt in i hjärtat och jag sitter bara och ler när jag tittar på bilderna. Så fina minnen jag kommer bära med mig för alltid! Stort tack
Sofie

Vilken underbar dag du fick och vad kul med bröllop!! ❤

Svar: Verkligen! =)
Sussey

Emilie

Gud vilken underbar dag! :D

Hanna Karlsson

Vilken rolig dag ni fick tillsammans!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress