Kusindop
Förra helgen var vi på dop för barnens första lilla kusin. M hade fått äran att vara fadder, och jag skulle sjunga, så det var tur att vi blev / höll oss friska efter veckan innan fylld av sjukdomar (för faktiskt allihop utom mig). Meja & Juno valde klänningar till dopet när vi var i Umeå för några veckor sedan. Inte alls min stil, men Meja var så förnuftig och sa "Mamma, det är väl inte du som ska ha den på dig?!" när jag sa att jag inte gillade den så mycket. Det argumentet gick ju förstås inte att säga emot, och dessutom var klänningarna på REA, så det var bara att betala och se glad ut ;-)
 
 
Dopet gick bra, lillkusinen höll sig lugn och det gick hyfsat även med våra barn ;-) En del spring i benen i slutet, men det får man ju räkna med. Juno blev riktigt stolt när prästen bad henne torka av kusinen på huvudet när han blivit döpt. Söt! Efter dopet blev det fika i församlingshemmet med goda tårtor och kakor, och presentöppning förstås. Av oss fick han en namntavla med lite födelseinfo och så, och en måttstock med foton i.
 
Lillkillen hade sin finfina body på sig som jag bara inte kunde låta bli för ett par veckor sedan. Så söt! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress