ENPC dag 2
Så var andra dagen avklarad. Det har varit jättebra idag också, men trött i huvudet har jag varit! Och trött överlag med - blir en tidig kväll ikväll. 

Vi har haft föreläsningar om bl.a. trauma och katastrofmedicin, beteendestörningar m.m. På eftermiddagen var det genomgång av triage (jättebra inför ev framtida barnakutsjobb) och rytmrubbningar, samt återigen fallträning med hela det akuta omhändertagandet. Nu är det bara en dag kvar, och den består av examination. Både en skrivning och ett praktiskt prov av akut omhändertagande av barn. Blir nog bra! (Men en del nervöst så klart...) 


Jag började faktiskt dagen i morse med att springa en runda. Var första gången på länge jag sprang en lite "kortare" runda som inte var intervaller, och det gick faktiskt himla bra! Under 30 min på 5 km trots tidigt på morgonen, och att jag inte känner mig i så bra löpform just nu. Skönt! 

Nu efter "skolan" gick jag tillbaka till hotellet, köpte med en räkmacka upp på rummet och kröp i pyjamasen. Tänkte läsa lite bloggar, kolla lite Biggest Loser på datorn och bara vara, sen somna tidigt. Äta lite bönchips också som jag med köpte med upp... Man får passa på med en lugn kväll i ensamhet, även om jag saknar M och barnen så är ju såna här kvällar mysiga på sitt sätt :-) 

Vi fick order om att inte öppna böckerna ikväll, får se om jag lyder eller kollar en stund innan jag somnar... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress