Träning vecka 17
Måndag: Löpning 10 km. Sprang tillsammans med M:s mamma, hamnade inte riiiiktigt på 10 km, men 150 meter ifrån enligt RunKeeper. Kändes hyfsat okej, men gick inte jättesnabbt, tog 1.10.
 
Tisdag: Styrketräning för överkroppen från Styrka för kvinnor, steg 2.
 
Onsdag: Yoga 60 minuter gruppträning. Sista för säsongen, var skönt att äntligen komma dit efter att ha missat i tre veckor.
 
Torsdag: Löpbandintervaller 30 minuter. Körde 5 minuters uppvärmningn med gång och jogg, sedan 30-sekundersintervaller som jag körde först i relativt hög fart, och höjde sedan lite på varje intervall tills jag kände att jag inte skulle orka hålla i 30 sekunder på snabbare fart och körde resten i den farten. Ståvilade 30 sekunder mellan varje, och vilade 1 minut efter 10 minuter och efter 15 minuter. Skrapade väl ihop 19 stycken om jag räknat rätt, tills tiden stod på 25 minuter. Körde då lite jogg och gång som nedvarvning. Kräkjobbigt men sjukt skönt efteråt! Och faktiskt träningsvärk i benen dagarna efter, inte ofta jag får det av löpning...
 
Fredag: Vila
 
Lördag: Styrketräning för underkropp och mage från Styrka för kvinnor, steg 2. Hat-passet, så himla jobbigt. Men så himla skönt också att köra slut sig så.
 
Söndag: Vila
 
En bra vecka med alla pass som jag vill ha in på en vecka. Perfekt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress