Halloween-middag
I helgen skulle jag egentligen haft halloweenfest med lite tjejkompisar hade jag tänkt. Men som vanligt när man försöker dra ihop något var alla utom två upptagna... Så typiskt! Jag var ute och åt med de två som kunde i stället - vilket förstås var nog så trevligt!
 
I alla fall var vi ju sugna på att hitta på någon form av Halloween-aktivitet och bjöd därför in en kompisfamilj på halloweenmiddag i måndags när det var den 31:a. När de frågade om det var utklädning som gällde tänkte jag att då är det ju likabra att vi går all in!
 
 
Barnen och jag var ledig tillsammans det mesta av helgen och passade då på att planera lite halloween-meny.Till förrätt bjöds det på flugsvampar (av minimozzarella och körsbärstomater), djävulsägg och stubbar (fyllda med färskost och kallrökt lax).
 
 
Meja ville ha "fingrar" och "maskar" tillsammans med "blod" till middag, men eftersom jag kände att det inte var så rolig bjudmat så la vi till lite till ;-) Här har ni kvällens meny:
 
  • Fingrar - korvar som skurits till fingrar och fått en mandelbit som nagel.
  • Maskar - spagetti som kokats tillsammans med grön karamellfärg.
  • Blod - ketchup.
  • Avhuggen hand - köttfärs blandat med kryddor och ägg, format till händer och inlindat i bacon - självklart en blodig tomatsås till.
  • Pumpa - helt enkelt ugnsbakad pumpa.
  • Spöken - mosad potatis blandat med äggulor och västerbottenost, formade till spöken med ärtor till ögon.
  • Spökpizza - köpt pizzabotten som vi behövde göra av med, delad i bitar med varsin mozzarellaostbit på och små bitar av färsk basilika till ögon och mun.
 
 
Efterrätt hade vi också förstås - det blev kladdkakekistor med möglig grädde. Mycket gott!
 
 
Barnen var i full aktivitet hela kvällen och själva försökte vi stänga av öronen och prata med varandra, dricka ett glas blod - eh, jag menar rött - och bara umgås. Trevlig kväll!
 
 
Happy Halloween :-)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress