För vi ska till Thailand!
Redan den 1:a april bokade jag denna resa (med visst stöd av FabFämme) som var tänkt som M:s 30-årspresent. Han fyller nämligen 30 i december!

Igår - på vår 10-årsdag - var det då dags att avslöja, och jag var till och med lite nervös, hehe. Framför allt då jag ju skulle meddela honom att han måste vaccinera sig, och det är något han inte gillar. Men han blev såklart glad (och nervös för sprutorna också...) när han fick veta. Han fick till att börja med ett litet rimmat brev där det stod att vi skulle iväg när han fyller år och att han måste ta sprutor för att åka dit, att han ska få slippa julstressen på jobbet ett år o.s.v. Tanken var att jag inte skulle avslöjat var vi skulle, men efter att ha hållt tyst i många månader så bubblade det i mig av att få berätta allt. Till sist var det Meja som bönade och bad om att få berätta var vi skulle, så hon räckte fram en karta med flygrutten på, innan han fick ett häfte med hotellen och resmål. Nöjd!

Vår resa kommer se ut såhär:

Vi flyger från Kastrup med Qatar, sent på kvällen. Förhoppningsvis kan vi sova en del. Mellanlandar i Doha på halva vägen ungefär och flyger sedan vidare till Bangkok. Där kommer vi spendera en natt vid flygplatsen, på BS Premier Airport Hotel som ser helt okej ut! Skönt att hinna andas lite innan vi ska vidare.

Kanske hinner ta något litet dopp också ;-)

Framåt förmiddagen nästa dag åker vi tillbaka till flygplatsen för att flyga vidare mot Krabi med Thai Airways. Där tänker vi inte befinna oss längre än nödvändigt, utan åker vidare till Koh Lanta som är resans huvudmål. Hur vi ska ta oss dit vet vi inte riktigt ännu då färjan redan gått när vi kommer till Krabi.

På Koh Lanta kommer vi till en början befinna oss en vecka på Coco Lanta Resort som verkar supermysigt! Väldigt fina recensioner och ser väldigt gemytligt ut. Ett lite mindre hotell med lugn och ro (förhoppningsvis). Där kommer vi bo i en egen liten bungalow.

Andra veckan på Koh Lanta kommer vi spendera på ett lite större hotell - Lanta Sand Resort & Spa. Även detta ser trevligt ut men är en lite annan typ av hotell mot det föregående. Betydligt större. Dock bor vi även här i egen bungalow.

Efter andra veckan på Koh Lanta åker vi tillbaka upp till Krabi för att flyga tillbaka till Bangkok och spendera några dagar i storstadspulsen. Tre nätter bor vi på Somerset Lake Point Hotel som är ett lägenhetshotell som verkar vara gigantiskt. I lägenheterna finns bland annat kök och tvättmaskin, och på hotellet finns lekplats, pool och shuttle till skytrain. Frukost har vi inkluderat också (på alla hotell). Det kommer bli bra det här!