Natthelg

Eftersom jag framför allt jobbar dagtid sedan i vintras när jag blev klar med min vidareutbildning (jobbade natt tidigare) är jag inte så van vid att jobba flera nätter i rad längre. När jag fick schemat och såg att jag skulle jobba tre-nätters-helg denna helgen blev jag därför lite nervös. Lyckades sova typ 1 1/2 timme i fredags medan barnen var på förskolan och fritids, och första natten gick relativt smärtfritt utom lite trötthet framåt 4-5. Men sömnen på lördagen... Sov till 12 och sov sedan kanske totalt en halvtimme till. Inte optimalt med två nätter kvar att jobba.

Menmen, väl uppe försvann barnen iväg till sin farmor som ville umgås och jag umgicks med lillasyster för planering av nästa veckas 50-årsfest för mamma. Kommer bli bra tror jag allt! Lite god mat passade vi på med också!

 

 

På kvällen blev jag så sugen på kallrökt lax så köpte med det till jobbet. Riktigt gott tillsammans med romsås och så en sallad som en kollega hade med sig. Gott om god mat i lördags med andra ord!

 

 

Sov betydligt bättre igår till klockan 15, och bjöds sedan på middag hos M:s föräldrar innan det var dags att åka mot sista natten. Har haft en hel del att göra men nu börjar det allt lugna ner sig! Lagom tills tröttheten slår till ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress