Minisportlov
Jag lyckades planenera mitt schema så att jag blev iallafall tredagarsledig nu på sportlovet. Vi var såklart tvungna att försöka få in lite aktiviteter dessa dagarna, kommer själv ihåg när man var liten och hade lov - det var ju lite speciellt!
 
I alla fall, redan på måndagen när jag hade hämtat dem började vi med piratutklädnad medan jag fixade enklast möjliga middag - korv med bröd ;-)
 
 
Jag lovade även att vi skulle göra ett experiment jag hade sett på Instagram, ett färg- och godisexperiment! Bra tips då det var väldigt enkelt och gick snabbt. Lägg bara Skittles i en ring på en tallrik, häll försiktigt på lite vatten tills ca halva godisarna är täckta. Vänta och se...
 
 
På tisdagen tog vi Mejas kompis med oss och tog bussen in till stan för lunch och besök på Marinmuseum. Vi åt lunch på Stars'n'Stripes och gick sedan vidare till museet. Lyckad stund där med pyssel, besök i ubåt och lek. Meja blev dock lite panikslagen inne i ubåten, tror att hon har lite cellskräck.
 
 
På onsdagen råkade jag ta lite ofrivillig sovmorgon. Hade iofs tänkt ta sovmorgon, men kanske inte till tjugo i elva... Barnen satt uppe och kollade på TV och åt frukost när jag kom upp, haha. Tror de hade sovit ganska länge de också. Tror jag hade en del sömn att ta igen efter de fyra nätterna jag jobbade innan vårt lilla lov. Onsdagen hade vi från början tänkt följa med Mejas fritids och åka skridskor, men när vi såg att det skulle vara 7 plusgrader, blåst och regn så bestämde vi oss på tisdagen för att hoppa över det. Vi hade i stället mamma/mormor och lillasyster hit på lunch och åkte sedan till stan igen för pyssel på Simsalabim. Barnen bestämde att jag inte fick vara med, så jag gick på lite bokrea under tiden och köpte mig en kaffe. Så stora de börjar bli! De var så nöjda med pysslet, och jag fick äran att vara med sista stunden när jag kom tillbaka.
 
Meja återskapade lite från Thailand :-)
 
Och så då igår, torsdag, var det dags för en ny aktivitet jag hade bokat in! (Efter att jag vaknade 04:15 i stället och till sist gick och tränade vid 05:20...) Vi skulle åka och rida! Jag hade sett annons på Facebook och bokade in oss. Vi hade en så himla mysig förmiddag, med vår i luften, skötsel i stallet och sedan ca 1½ timmes ridning och även fika på pizzabullar och varm choklad.Mycket lyckat! Vi åkte sedan raka vägen till badet, vilket barnen tjatat om länge. Detta blev nog den mest lyckade dagen tror jag.
 
 
Nu är barnen iväg på fritids och förskola, jag har lunchat med en jobbarkompis och är nu på jobbet för första dagen av en jobbhelg (tidsinställt inlägg). Lovdagarna gick snabbt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress