Olycksfåglar
Alltså jag undrar vad som hänt med barnen sista veckorna... Vi / de har hittills varit ganska förskonade från skador, men nu inom loppet av två veckor har båda slagit sig ganska ordentligt. 
 
Först var det Meja som "skulle sätta sig ner i soffan" och dunkade huvudet i elementet. Jag var i köket och hörde på hennes gråt att det var något som hade hänt utöver det vanliga syskonbråket. När hon kom ut i köket såg jag att håret var kletigt av blod. Mysigt! Innan jag hittade såret och kunde avgöra om det var något som var djupt eller inte. Det var det inte, dock blev jag mer orolig för själva innehållet i huvudet när hon började prata om att hon var yr. Jag körde våra hjärnskakningskontroller från jobbet några gånger under kvällen, men det var lugnt, så vi stannade hemma. Ibland har man nytta av jobbet även hemma! 
 
Hon fick ha kompress och scarf om huvudet under natten ;-) 
 
Höromdagen var det då Junos tur. M ringde när jag var på jobbet och sa att hon hade lekt i vardagsrummet, slagit kullerbyttor eller något och slagit upp ett jack på kinden. Återigen hade jag lite nytta av jobbet och tog med tejp hem och tejpade ihop henne lite när jag kom hem någon timme senare. Stackaren var så svullen och hade så ont :-( Det har dock läkt himla fint såg jag när vi satte på ny tejp igår! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress