Thailand - Utflykt med chaufför
Dagen efter vi hade flyttat till Lanta Sand hade vi bokat upp "vår" chaufför vi hade hela tiden på Koh Lanta för en utflyktsdag. Vi började med att åka till Old Town på östra sidan av ön, där det skulle vara lite marknad och för att kolla i affärer och på själva stan. Det var mysigt men marknaden kändes lite väl lokal för att vi skulle köpa något. Miniclementiner var det enda som blev inhandlat, men däremot lite saker i affärerna på gatan mitt emot. Lugn liten by utan så mycket turister.

Efter det åkte vi vidare till Koh Lantas view point. Tyvärr var det lite disigt denna dagen, vilket var skönt för övrigt under dagen, men lite tråkigt när vi var där uppe då det hade varit betydligt finare om det var klart väder.

Efter lite dricka där åkte vi vidare till en strand - Kantiang bay - för lite bad. Som sagt gick det höga vågor denna veckan, så det hoppades i vågorna ordentligt. Lite lunch passade vi på att äta också, på Same Same but Different. Lite dyrare än de flesta ställen vi åt på under resan, och ganska lite mat för pengarna, så vi var inte jättenöjda. Dock väldigt mysigt ställe, och fin lugn strand.

Påfyllda av energi åkte vi vidare mot djungel och vattenfall där vi tillsammans med en guide gick ett par kilometer i djungeln för att kolla på grotta och till sist kom fram till vattenfallen. Det var lite kontrast mot all sol och strand, och kul att se! Meja tyckte det var jättespännande och gick längst fram tillsammans med guiden hela tiden.

På tillbakavägen lyckades vi även se två apor hoppa omkring i träden - coolt!

Lyckas ni hitta en apa på varje bild? :-)

Sista stoppet blev en liten strand till innan vi åkte tillbaka till hotellet nöjda med dagen. En lite annorlunda dag, men väldigt bra. Så nöjda med chauffören vi lyckades haffa redan första dagen på ön och sedan kunde kontakta när vi ville hela tiden på ön.