Mejas (& lillasysters!) skolavslutning
Även Meja har ju slutat skolan och gått på sommarlov. Efter sommaren är det dags för 2:an minsann, och Juno har bara ett år kvar tills det är skola även för henne. Känns helkonstigt! Med Meja längtade jag vid det här laget har jag för mig, hon kändes så stor. Känns helt annorlunda nu med Juno...
 
Meja skickades iväg till skolan på morgonen och vi gick för att möta upp i utebadet, i ljuvligt regnväder med hela låg- och mellanstadiet. Mysigt... Tack och lov var det inte så långrandigt och vi gick hem och fikade på jordgubbar med morfarn i stället.
 
Thailands-klänningen skulle bestämt på, så i år blev det ingen skolavslutningsshopping.
 
Efter fikan gick vi vidare bort till kyrkan för lillasysters skolavslutning, hon slutade nämligen 9:an och därmed grundskolan. Ungefär lika galet det som att lillebroren tog studenten. Så stolt över henne, stipendie delades ut och hon fick för fina resultat. Nu är det dags för gymnasiet och jag hoppas att hon förutom bra resultat även kommer ha en otroligt rolig tid, det vet jag att jag hade!
 
 
För att fira de båda skolavslutningarna åkte vi sedan och åt lunchbuffé på Utkiken, skönt att bara sätta sig och äta!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress