Rödebyloppet 2017
I lördags, eller ja, förra lördagen blir det ju nu eftersom det konstigt nog redan är måndag igen... I alla fall, då var det dags för Rödebyloppet, som jag i år varit med och anordnat. Meja har varit med och sprungit det loppet varje år sedan innan hon fyllde 3, och så förra året så var det tyvärr inget. Då sa vi att vi skulle ju kunna anordna det med gymnastikföreningen i byn, som har både barn- och vuxengympa och väldigt många medlemmar och funktionärer. Sagt och gjort, i år tog vi tag i det.
 
Det gick till en början lite trögt med anmälningarna och vi hade faktiskt inte så många anmälda då anmälningstiden gick ut. Dock fördubblades faktiskt anmälningarna på lopp-dagen, då många efteranmäldes. Kul!
 
Meja fick i år springa det långa loppet, på nästan 1,3 km. Hon klarade det super och kom i mål med ett leende. Jobbigt, ja, men ändå kul. Junos lopp på 400 meter gick över förväntan. Jag, som var fotoansvarig på loppet, fick plötsligt syn på henne genom kameralinsen när hon kom springande som nummer 3 av alla barn i hennes klass. Vad paff jag blev!
 
Stolta barn!
 
Jag själv var "egentligen" på möhippa denna dag, så jag tog bara en paus under loppet. Mer om det i nästa inlägg!
Beatrice, mamma till två ♡

Vilka duktiga tjejer! 😍

Svar: Ja, det var så nöjda! Nu laddar de för sommarens lopp som är dubbelt så långt för dem båda ;-)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress