Blodomloppet 2017
Förra måndagen begav jag och Meja oss till Västra Mark (efter tre nätters nattjobb) för att springa årets upplaga av Blodomloppet. Nästa år är det nog dags för Juno att få vara med också! Hon var lite avis i år, men är lite väl lång sträcka för henne än så länge (som knappt orkar traska till förskolan, hehe). 
 
Vi kom dit i ganska god tid och hann fixa ett bra fikaställe i det sköna vädret. Vilken tur med vädret i år, förra året var det superkallt, men i år nästan sommar! 
 
Tiden gick fort innan det var dags för Meja att värma upp och springa iväg och vips var hennes lopp över. Hon kom inspringande någonstans i mitten av startfältet och hade tagit det ganska lugnt sa hon, för det var ju ändå rätt långt. Sötnos! 
 
 
När hon hade varvat ner lite var det dags för mitt lopp. Vi var ett stort gäng från Barnkliniken som var med och sprang eller gick, så det var superkul! Och faktiskt så gick mitt eget lopp långt över förväntan. Med tanke på dels de tre nätternas jobb innan, och framför allt med tanke på sista tidens obefintliga löpträning trodde jag att jag skulle gå det mesta av den 5 km långa sträckan. Men när vi väl var iväg gick benen på ganska bra och jag sprang på faktiskt hela vägen. Och tro det eller ej, men slog förra årets tid med någon minut och tog mig runt den bitvis trånga banan på 31 minuter ungefär. Supernöjd med tanke på uppladdningen! 
 
 
Avslutade kvällen med picknick med jobbgänget i solskenet. Mysigt! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress