Ordning & reda!
Denna "vårterminen" började ganska bra mat- och träningsmässigt. Jag började med godis- och snacksförbud vid nyår och tyckte inte det var några problem. Gjorde det mest för att jag känner att jag lika väl kan klara mig utan det och då är det lika bra att låta bli, för börjar jag äta godis så fortsätter jag. Träningen flöt på och jag kände att jag ökade lite i vikter och så. 
 
Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Jag har varit trött och nere i vår och inte riktigt orkat bry mig. Har iofs inte ätit godis eller snacks men allt annat ungefär, och mycket. Alldeles plufsig ju! Men förra veckan bestämde jag mig för att det fick vara nog. Mår ju inte bra av att inte röra på mig ordentligt och att äta fel. Svullen och strulig mage och huvudet mår ju inte heller bra. Dessutom satt jag och kollade igenom bilder och text på mitt gamla Instagramkonto @sussismatochtraning, och kände lite - VAD HÄNDE?! Jag var ju relativt vältränad, sprang mycket och långt och åt bra. Det försvann någonstans på vägen. Jag gillar ju mig själv mycket bättre när jag är så, mår så mycket bättre hela jag. Och maten blir mycket roligare! 
 
Så senaste veckan har gått så bra! Jag har faktiskt tillfälligt lagt in maten i appen Lifesum för att kontrollera mig själv lite, och det blir en bra push att inte ta det där "lilla extra". Träningen har även den blivit bra denna veckan. Tränat det jag varit sugen på för att öka upp motivationen lite! 
 
 
Så mycket roligare, godare och mer färgglad mat när jag planerar och tänker efter!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress