Polenkryssning
I fredags lämnade jag och M av barnen hos min lillebrors flickvän för övernattning och åkte vidare mot StenaLine-terminalen för vidare färd mot Polen! Vi bokade detta för ett tag sedan tillsammans med båda M:s syskon med respektive. Strålande sol och härlig värme hade vi prickat in så innan avfärd blev det lite vin i solen vid terminalen och lite på färjans soldäck under tiden vi gled iväg från stan. Hur mycket jag än gillar att umgås med barnen så ger det ibland så mycket att sitta i solen med ett glas vin och inte bry sig om någon annan än mig själv! 
 
 
Lite middagsbuffé och drink i baren senare hoppade vi i säng i hytterna och vaknade till den ljuvliga "I am sailing" på morgonen... Pigga och glada, typ. Lite frukostbuffé på färjan innan vi la till och hoppade in i en taxi som tog oss till saluhallen i Gdynia där vi inledde dagen. Gick en ganska kort sväng där innan vi inledde en promenad bort mot det stora köpcentret Riviera, där jag och M varit två gånger tidigare, både med och utan barn. Rekommenderas! 
 
 
Vi spenderade största delen av dagen på Riviera, och faktiskt hittade vi alla en hel del, framför allt kläder. Så kul att alla hittade. Framför allt i min och M:s favoritaffär Cropp, där handlade vi allihop. Lunch i foodcourten med kycklingwrap och massa strosande, det enda jag hade planerat att köpa (vita finskor) hittade jag dock inte. 
 
 
Efter massa shopping och med trötta fötter åkte vi vidare med en taxi mot Sopot, och satt en stund på stranden där. Tyvärr hade det hunnit svalna av en del, men vilket ställe! Hade lätt kunnat åka dit några dagar på sommarsemester. 
 
 
Därefter gick vi vidare till en restaurang jag luskat fram på TripAdvisor, ThaiThai som låg bara 200 meter från där vi blev avsläppta med taxin. Det stod att det skulle vara bra och genuin thaimat och jag håller med! Mycket god "chicken cashewnuts" med flashbacks till Thailand, och mitt älskade "fried rice". Mums! En Singha till det så var måltiden fulländad. 
 
 
En taxi tillbaka till färjan och en snabb kvällsmat och runda i taxfreen innan vi slocknade stenhårt och sov gott ända tills vi återigen väcktes av "I am sailing". Hämtade upp barnen som sovit hos pappa och de andra natten och åkte vidare på nya äventyr... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress