Dagarna på BB
Jag hade tänkt innan att jag nog ville stanna ett par dagar på BB, för lite lugn och ro och för att få igång amningen ordentligt. Nu fick jag inte så mycket att välja på, då de ändå ville ha kvar oss för lite koll p.g.a. den långvariga vattenavgången och mekoniumfärgade fostervattnet. Lite temp ett par gånger om dagen och sådär.
 
Han är ju född på lördagskvällen, och nästa morgon åkte M och hämtade världens stoltaste storasystrar hos mamma och de för att de skulle få komma och träffa lillebror. Vi passade på att bada honom en första gång när de var där (vilket inte var populärt) för att få bort lite förlossningsklet i håret, och de var så nöjda.
 
De var där sedan största delen av söndagen, lite i omgångar då båda hade kalas att gå på, och på måndagen kom de efter Meja hade slutat skolan, så då var jag och lilleman ensamma på förmiddagen. Lugn och ro som jag i och för sig önskade innan, men ganska långtråkigt om jag ska vara ärlig, då han mestadels sov sin första vecka i livet (och gör förvisso fortfarande såhär 9 dagar efter).
 
Barnläkarundersökningen blev på måndagsmorgonen och var alldeles utmärkt, förutom att han hörde ett litet blåsljud på hjärtat. Han kom upp igen sen på eftermiddagen och lyssnade om, och då var det borta, så vi släppte det igen. När vi skulle åka hem blev det ny vägning med, och han hade gått ner från sina 3318 g till 3080 g, så det var inom normalvärdet.
 
Nehej, så mycket annat spännande hände det ju inte på BB, så vi kör en liten bildbomb på det!
 
På väg upp till BB från förlossningen
 
Stoltaste systrarna ♥
 
Nybadad liten plutt
 
Redo för hemfärd på måndagskvällen, två dygn gammal
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress