Min träning

följ mig på vägen!

"Livet efter Fitnessfighten" ;)

Kategori: Motivation, prat & målsättning.

Som jag skrev igår är det dags nu att få lite ordning på livet nu när Fitnessfighten är slut. Jag kan ju inte bara gå tillbaka till att leva som innan, med lite sporadisk träning utan mål och äta det jag känner för och ha alldeles för stort sug efter sötsaker.

Jag kommer inte köra så strikt med kost och träning som under Fitnessfighten, men jag tänker såhär:

- En ätardag i veckan ska jag ha, då jag "får" äta vad jag vill. Vilken dag det blir får avgöras från vecka till vecka.
- Jag ska fortsätta ungefär med portionsstorlekarna jag ätit under FF, men jag får även äta annat än nötkött, kyckling och fisk som protein och jag kommer öka lite på portionerna i stället för att ta knäckebröd till varje måltid.

- Frukost och mellanmål kommer bli lite mer varierat än under FF, men jag har gjort en lista på förslagsfrukostar för att inte bara äta det jag känner för. Planering är A & O för mig vad gäller mat. Matlista för middagar ska göras varje vecka!

- Träna ska jag göra ca 4-5 dagar i veckan. Minst 4 varje vecka!

- Mitt mål är att innan 1 november (utlandsresa) ha gått ner till 63 kg och 74 cm i midjan.

Förslag på frukostar och mellanmål kommer i ett eget inlägg :)

Kommentarer

  • Ebba säger:

    Bra jobbat med utmaningen! Jag ska, precis som du, planera livet efter FF. Planering är verkligen A och O när det kommer till träning och kost.



    Lycka till och jag kommer spana in bloggen med jämna mellanrum för att läsa om din utveckling!

    2011-10-03 | 12:25:01
    Bloggadress: http://smartinshape.blogspot.com

Kommentera inlägget här: