Min träning

följ mig på vägen!

"Rehab"-dags

Kategori: "Rehab" efter graviditet. Motivation, prat & målsättning. Veckoscheman.

Efter lååång frånvaro här ifrån bloggen p.g.a. en graviditet är det nu dags att sakta men säkert börja bygga upp kroppen igen. Dottern är 1½ vecka gammal, så såklart blir det inte "riktig" träning än på ett tag, men ett träningsschema för 4 veckor framöver har jag lagt upp!
 
Jag höll igång litegrann första halvan av graviditeten, lite lätt styrketräning, något simpass, DVD-träning hemma med graviditetspass och så. Resten har jag legat väldigt lågt, någon enstaka promenad och cykeltur bara. Så nu gäller det att bygga upp från 0!
 
Vecka 35-38
 
Per vecka:
 
- Promenader x 5 - ökad hastighet & sträcka efterhand
- Knipövningar x 7
- Spänningsövningar för magen x 7
 
Var och köpte nya walkingskor häromdagen med. Alltid bra med nytt för motivationen! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: