Min träning

följ mig på vägen!

Gymmet 121102

Kategori: "Rehab" efter graviditet. Styrketräning.

Igår blev första gym-passet sedan graviditeten avklarat. Skönt! Körde ganska lätta vikter och 15x3 reps på alla maskiner. Det enda som inte kändes "lätt" var biceps och axlar, har alltid varit mina svaga sidor ;) Men jag gjorde det i alla fall! Plankorna på slutet var inte heller att leka med!
 
Uppvärmning
15 min crosstrainer, 1.47 km
 
Styrkepass
Tricepspress 20 kg
Insida & utsida lår 30 kg
Bicepscurl 5 kg (haha liksom?)
Axelpress 10 kg
Benpress 60 kg
Latsdrag 15 kg
Plankan 45 sek, 30 sek, 45 sekunder
Höftlyft 1 min x 3
 
Plankorna körde jag på tå, förutom halva den sista. Oj, vad jag behöver träna upp magmusklerna igen! Vid denna tiden förra året klarade jag 2 min tror jag ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: