Min träning

följ mig på vägen!

Gymmet 121107

Kategori: "Rehab" efter graviditet. Styrketräning.

Nytt gym-pass idag. Jätteskönt och det känns bättre än förväntat såhär i början. Idag körde jag ett av de inbyggda programmen i crosstrainern, så det blev lite mer träning av det. Blev lite mer intervallkänsla. Styrkan körde jag nästan samma som sist, men bytte ett par övningar & ökade vikterna lite. Kör lite lättare och lite fler reps nu i början, sen ska jag så småningom jobba mig mot lite högre vikter och 8-10 repetitioner i stället. Men vi tar det sakta men säkert! Tänkte hålla mig till 12 nu ett tag.
 
Uppvärmning
20 min crosstrainer, 1.98 km
 
Styrkepass
Tricepspress 25 kg 15 reps, 30 kg 2x12 reps
In- och utsida lår 35 kg 15 reps, 40 kg 2x15 reps
Bicepscurl 5 kg 3x15 reps
Benpress 70 kg 15 reps, 80 kg 2x12 reps
Rygglyft 3x15 reps
Bröstpress 10 kg 3x12 reps
Plankan 2x30 sek
 
Var rätt sliten när det var dags för plankorna, plus att jag redan spenderat över en timme på gymmet, så därför blev det inte så mycket. Hade ju barnen hemma med passning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: