Min träning

följ mig på vägen!

Gymmet 130403

Kategori: Styrketräning.

Äntligen var det dags att börja med tung styrka som jag tänkt köra under april. Eller, tungt är ju relativt, men tungt för mig! Ner i antal repetitioner till 6-8 st och upp i vikter. Jag skulle egentligen kört detta passet redan 2/4, men bebisen vaknade efter uppvärmningen, så det blev inget med det...
 
Alltså tränade jag även den dagen - löpband: 3 min gång, 2 min löpning 10 km/h, 1 min gång. Lutning 5%. Men, till gårdagens pass...
 
Uppvärmning
Powerwalk på löpbandet 2 min, lutning 5% (+cykling dit)
 
Styrkepass (ben & rygg)
Rodd 61 kg 4x6 reps
Benböj i smithmaskin +17.5 kg 8 reps, +20 kg 3x6 reps
+ vadpress i smithmaskin mellan seten, 4x25 reps med samma vikt
Latsdrag 45 kg 4x6 reps
Utsida lår 70 kg 10 reps, 75 kg 3x8 reps
Baksida lår 30 kg 10 reps, 35 kg 3x8 reps
 
Bål-/stabilitetsträning
Knälyft på dipställning 3x15 reps

Kommentarer


Kommentera inlägget här: