Min träning

följ mig på vägen!

Lite mål & sånt

Kategori: Motivation, prat & målsättning. Tjejmilen 2013. Veckoscheman.

Veckoschemat jag satte upp i januari (- 2 styrkepass, 1 ben & rygg, 1 med resten - 2 konditionspass, 1 intervaller (crosstrainer, så småningom löpning), 1 uthållighet (powerwalk, crosstrainer, så småningom löpning) - 1 simpass på minst 1000 m) tycker jag fortfarande känns bra, så jag kommer fortsätta sikta mot det! Det är inte alla veckor, eller ens speciellt många, som jag nått upp till alla pass, men det visste jag redan innan. Jag har i alla fall genomfört styrkepassen alla veckor utom någon då jag var sjuk, och det ser jag som det viktigaste. De flesta veckor har jag även kört i alla fall ett pass till utöver dem. 
 
Det jag kommer ändra nu är att jag under april månad kommer köra lite tyngre styrketräning än tidigare för att bygga lite muskler, och så ska jag även börja få in löpningen, vilket jag legat lågt med för att inte påfresta kroppen för mycket. Har i stället kört i princip all konditionsträning på crosstrainer hittills, vilket ju med är bra! Nu börjar det dock "närma sig" Tjejmilen (drygt 20 veckor kvar) och jag måste ju få lite mil i benen innan dess :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: