Min träning

följ mig på vägen!

Stabilitetsträning med Tjejplanet 130211

Kategori: Styrketräning. Tjejmilen 2013.

Igårkväll var det dags för första träningspasset med Tjejplanet till Tjejmilen. Egentligen var det uppdelat så halva gruppen sprang och sedan hade stabilitetsträning, och tvärtom. Eftersom jag inte springer än körde jag dock dubbel stabilitetsträning i stället.
 
Det fokuserades alltså på de djupa musklerna runt ryggraden och "inne i magen" och var väldigt effektivt (kändes det som). Väldigt jobbiga övningar, men som kändes väldigt bra, och många av dem är lätta att köra hemma också nu efteråt.
 
Vi körde bl.a.:
- Plankan med benen i Redcord-rep, med "uppdrag" av benen under magen
- Sidoplanka med rörelse av höften upp och ner
- Armhävningar med benen på pilatesboll
- Höftlyft med benen på pilatesboll
 
 
Vi körde i stationer, 45 sek på varje station och 2 varv - vilket då blev 4 för mig. Det känns långt inne i magen idag kan jag tala om!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: