Min träning

följ mig på vägen!

Nytt favoritmellanmål / kvällsmål

Kategori: Mattips m.m..

Jag improviserade fram ett recept på ett gott och relativt nyttigt kvällsmål / mellanmål / fika häromdagen. Lite halvsött sådär, men ändå utan något socker eller dåligt fett.
 
Smörj en liten ugnsform med lite kokosolja. Häll i frysta blåbär som som du blandar med litegrann potatismjöl (alternativt färska blåbär eller andra bär du har hemma). Blanda ca ½-1 dl (beroende på hur mycket mat du vill ha) havregryn med en nypa vaniljpulver och så mycket kokosolja att det blir lite smuligt / degigt. Lägg havregrynsblandningen över bären. Sätt in formen i ugnen i ca 15 min på 200 grader, eller tills den fått lite färg. Detta serverade jag sedan med kvarg som jag vispat med vaniljpulver.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: