Min träning

följ mig på vägen!

Nytt träningsupplägg

Kategori: Motivation, prat & målsättning. Veckoscheman.

Sedan ett par veckor tillbaka har det blivit lite skillnad i träningsupplägget för mig. Mest eftersom träningsprogrammet inför Tjejmilen körde igång. Nu ser veckornas träning huvudsakligen ut såhär:
 
- 2 styrkepass (1 ben & rygg, 1 armar, bröst & axlar)
- 3 löppass (enstaka veckor 4 stycken)
 
Jag har "tillåtelse" från mig själv att ibland byta ut ett löppass mot annan kondition, t.ex. cykling eller crosstrainer. Då ska det dock vara samma ansträngningsgrad, så cyklingen får i så fall vara dubbelt så länge som löpningen skulle gjort. Vissa veckor blir det även bara ett styrkepass, då helkropps.
 
Jag har nu planerat in träningen dag för dag ända fram till Tjejmilen i september, utefter hur jag jobbar. En del pass kommer säkert bli flyttade eller så, men skönt i alla fall att ha det inplanerat!
 
Jag har sagt det innan och säger det igen, planering är A och O!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: