Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140227

Kategori: Coachning med Alla kan träna. Konditionsträning. Motivation, prat & målsättning.

Jag hade egentligen tänkt mig att vila idag och ta löppasset imorgon, men då jag har en del planer för morgondagen passade jag på att åka tidigare mot jobbet ikväll och ta ett pass på löpbandet på gymmet på "vägen". 

Idag var det dags att ta tid på 4 km. Lite svårt på ett sätt att göra på löpbandet, då farten ställs in på ett annat sätt än den ju gör när man springer ute. Det funkade dock bra! 

4 km
24 min 26 sek 

Började förstås med uppvärmning, ganska ordentlig med jogg 2 km. Jag hade sedan lutningen på 1% hela tiden, och började med att sätta farten på 10 km/h, då jag vet att jag brukar orka hålla det en stund. Fick dock sänka ner till 9,4 då jag kände att jag inte skulle orka hålla den farten hela vägen. Efter 3 km började jag spurta lite, ökade upp till 10, och sen mer och mer tills jag sista 200 metrarna var uppe på 12.

Var först väldigt missnöjd med tiden då det var över 6 min/km, men å andra sidan kom jag på att jag faktiskt bara sprungit 3 veckor regelbundet sedan jag började igen efter det långa sjukuppehållet. Dessutom hade jag gårdagens intervaller i benen och jobbade gårdagsnatten. Jag tog i alla fall absolut ut mig. Huvudsaken! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: