Min träning

följ mig på vägen!

Löppass med Tjejplanet 140210

Kategori: Konditionsträning. Tjejmilen 2014.

Ikväll var det dags för första träningspasset inför årets Tjejplanet till Tjejmilen. Jag var lite orolig inför klädvalet innan (0-gradigt), men valde till slut underställ och träningsoverall vilket blev alldeles perfekt! Frös lite när vi kom ut, men var "lagom svettig" sen :-) 

Passet gick bra tycker jag med tanke på hur lite jag sprungit sedan astman kom. Vi körde lite löpskolningsövningar, lite löpstyrka och intervaller. Sträckan slutade på drygt 4,4 km. Kändes superbra! 

Astman gav sig dock till känna på slutet på de mest intensiva intervallerna... Hemvägen väste jag ganska ordentligt ;) jag tog inte med någon medicin då jag inte brukar behöva det när jag tränar, men behöver nog ta inför konditionspassen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: