Min träning

följ mig på vägen!

Hemmaträning 140307

Kategori: Styrketräning.

När man är hemma med sjukt barn är det desto svårare att få till träningen mot i vanliga fall, då jag brukar kunna träna medan barnen är på förskolan (jag pluggar halvtid och kan därför planera tiden rätt så bra själv). Jag har därför fått träna på kvällarna denna veckan, vilket jag inte riktigt gillar, men det är såklart bra med variation också! Igår visste jag dock att jag inte skulle hinna träna på kvällen eftersom jag hade andra planer, så träningen fick bli hemma på dagen medan lilla barnet sov och stora fick vara med och träna ;) Inte det varken längsta eller mest effektiva pass jag genomfört, men så mycket bättre än inget! (Jag som hade sett fram emot ett tungt pass för ben och rygg på gymmet, buhu!)
 
Benböj med hantlar 3x25 reps
Liggande rygglyft (framåt, höger, framåt, vänster o.s.v.) 3x16 (på mitten = 3x8 på vardera sida)
Utfall bakåt med hantlar 3x13 reps/ben
Planka med hantelrodd 3x15 reps/sida
Statisk benböj med tåhävningar 3x20 reps/sida
 
Hantlarna jag har är inte så tunga, ca 4 kg/st.
 
4-åring som fotograf ;)
 
4-åring som tränar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: