29 okt 2009 - Städdag?
Combaten i tisdags gick skitbra!! Fy farao vad kul det var, och gav jag 100% i söndags så gav jag nog 120% i tisdags ;) Var en jäkla stämning med i tisdags, och det hjälper ju!! Till och med our leader fröken Jonsson var nöjd med sig själv, braa! :) Meja var hemma med sin pappa under tiden.
Jag hade lagat till kycklingsallad till honom och min pappa+sambo när de kom från jobbet, och det var ju gott, men jag hittade "Buffalo-ost" i pappas kyl som jag tyckte lät gott (Buffelost med fetakaraktär), men fyyyy så äcklig den var! Jag som ville ha fetaost, den smakade ju typ mögelost, och det är inte min favorit! När jag kom hem från träningen fick jag mig i alla fall köttfärsrester från måndagen med grönssaker och "riktig" fetaost (Apetina ;P).




Igår tog vi det mest lugnt på förmiddagen, Meja hade en halvgnällig dag. Sen åkte vi och hämtade lillebror för att åka in till stan en sväng eftersom jag och Meja skulle hitta 1-årspresent till kvällen...och det var ju inte det lättaste!! Allt är ju antingen för bebisar eller från 3 år. Men till slut hittade vi en docka från NewBornBaby i alla fall som det fick bli. Massa tillbehör man kan köpa kommande år sen ;)
Sen bar det alltså av på 1-årskalas hos Mattias kusin Emilia, trevligt, jättegod mat och Meja blev lite gladare =) E verkade glad för dockan med, hon gosade så fort hon hade öppnat den ;)






 
Morgonen idag har varit mysig! Upp och gav henne gröt+ersättning typ vid 10, sen fick hon sig ett bad. Överlycklig för både och, gröten bara tjöt hon åt när den kom fram idag (av lycka alltså) och i badet plaskade hon mer än nånsin! Slog huvudet i kanten på baljan X antal gånger eftersom hon sparkade ifrån så med benen :P Åååh dumma gullunge! Men hon var lika glad för det!
Nu har jag suttit här ett tag med pluttan som sovit gott och ska se om jag kan fortsätta min storstädning som legat på hyllan ett tag nu. Beror lite på Meja... Hoppas på det! Sen om jag har hunnit med det jag vill blir det gymträning ikväll! Bilden här bredvid är när hon gosade efter badet innan :)
Emma Viklund

Meja är så himlans gullig!!! :D



Vad roligt att hon tjuter av glädje då du tar fram gröten.. Äter hon upp en hel portion nu eller är det några skedar bara som går i?



Viggo plaskar med så vilt då han badat, så nu får han bada i badkaret för badar han i baljan så blir det en sjö av vatten på golvet haha...

Alfva

Vad använder du för gröt?



Den där kossa-klänningen är ju bara för söt!! Har stått och tummat på den många gånger, men vi har så mycket kläder - så den fick hänga kvar i affären! :(

Alfva

Hmm, det verkar som de jag vet som äter Sempers gröt verkar gilla den bättre.

Vi har Nestlés, den är väl ingen höjdare. Inte så att hon INTE tar den, men det är knappast med glädje om vi säger så.



Idag ska jag testa potatis å palsternackspuré eftersom vi har stora matproblem här hemma!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress