100930 - Plugg, feber, hemmafix m.m.

Ja, jisses vad mycket det är just nu tycker jag. Och kvällarna går till Idol så då hinner jag inte blogga ;) Möjligen lite under tiden som när jag lägger in bilderna nu ikväll, men då kan jag ju inte koncentrera mig! Skrev inlägget i eftermiddags, och lägger in bilderna nu ;)

I måndags var det förskola för Meja på förmiddagen, bara 3 timmar - 9-12! :) Jag pluggade under tiden lite inför tisdagens basgrupp om barn på sjukhus, barn med feber, feberkramper m.m. Pluggade även lite sen på kvällen när sambon kommit hem för samma sak.


Sötnosan somnade i sin puff när vi kom hem från dagis :) Satte igång Chuggington och fortsatte plugga och vips så sov hon. Om det alltid kunde vara så lätt ;)


Blev lite äggmackor till mellanmål. Meja klämde i sig äggen och struntade i majonäsen & mackorna ;)

Tisdagen var det då dags för basgrupp i skolan där vi gick igenom ovanstående, och Meja var på förskolan från 9-tiden har jag för mig. Vid 13 var M och hämtade henne eftersom hon skulle till tandläkaren, och det hade gått bra =) De kollade tydligen bara jättesnabbt i munnen om det såg "normalt" ut, och sen pratade de mest om att man skulle undvika saft o.s.v. och så sällan som Meja dricker det (har hänt kanske 3 ggr) så är det ingen fara med det :)



På eftermiddagen hade vi föreläsning om livskriser och hur man hanterar det.
På kvällen var det dags för träning - Indoor Walking i 45 minuter - och sen kören. Vi övade samma låt - Let it snow, let it snow, let it snow! - hela tiden igenom, och ändå blev det inte drygt! Love it!

På eftermiddagen i tisdags när jag kom hem från skolan tyckte jag Meja kändes varm, så kollade och jovisst, tempen var på 38,7. Så det var bara att ringa förskolan och meddela att onsdagen fick spenderas hemma =/ 



Eftersom vi har sån tur att vi har underbara människor omkring oss slapp M vara hemma från jobbet. På förmiddagen var Meja hos sin mormor som ändå var ledig, och på eftermiddagen var hon hos morfars sambo.
Jag pluggade på förmiddagen, drog fram massor av skolböcker och tänkte vara väldigt aktiv, men hann bara 2/4 saker jag skulle hunnit. Blev i alla fall klar med refereringen av vårt manus till idag (sex-föredraget), och så räknade jag läkemedels-räkning nästan en timme.
Hade sedan läkemedelsräknings-föreläsning i skolan, med en väldigt opedagogisk lärare tyvärr :( Hon gjorde allt väldigt krångligt, tack och lov så hade jag ju räknat tidigare både nu och i våras, så jag visste att det var lättare än hon gjorde det. Många andra i klassen fick ju dock panik då hon gick igenom eftersom de inte förstod någonting =/

När jag kom och skulle hämta Meja satt hon och bankade som besatt i sandlådan ;) Hon satt och hällde sand i en hink, och bankade till det hårt, hårt. Efter en stund vände jag på hinken och gjorde en kaka av det, men det skulle jag inte ha gjort! Ungen blev vansinnig och skulle inte leka mer alls, hjälpte inte om jag la i sanden igen eller någonting. Börjar "kan-själv" redan? ;)

Fick middag där sen med, skönt :)

Idag lämnade jag Meja vid 10 och åkte in på basgrupp där det var redovisning av våra föredrag. Det gick bra på vårt! Var mycket kul att se de andra i gruppen trä kondomer på en banan ;D haha! Vi drog dock över de "tillåtna" 20 minutrarna lite, men tyckte ändå bara vi hade tagit med det viktigaste :S

Åkte hem och pluggade liiite, började läsa en "artikel" (på 60 sidor ;P) om genusperspektiv inom vårdvetenskapen som vi ska ha läst tills på tisdag. Blir nog ganska intressant!
Hämtade sen Meja vid 15 och det var skönt att se att hon var glad :) Hon var nämligen lite ledsen i morse då jag lämnade henne eftersom hon vaknat så tidigt och var trött.



Köpte "småbarnskritor" igår på Maxi när vi handlade, så Meja fick provrita idag :) Hon hade dock inget tålamod idag - gnälldag - så blev inte mycket ritat.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh, vilken sötnos hon är :) Maja har också haft feber, också 38,7. Vi misstänkte att det mest var pågrundav tanden som är på gång upp!

JL

Va mysigt hon ser ut att ha i puffen.. Duktig du är som pluggar på!

Alfva

Småbarnskritor måste jag verkligen kolla upp!

malin - mamma till nova ♥

Åh dom där kritorna har jag letat efter! Måste kolla på maxi imorgon om jag hittar :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress