110930 - Utmattad
I söndags efter praktiken åkte jag raka vägen på kalas hos M:s kusin som fyllde 2 år! Det bjöds på salladsbuffé och fika (som jag lät bli trots att den såg ljuvlig ut) och barnen lekte och busade :)



"Meja, kan du va knasig?!" ;)

Ungen pratar så det står härliga till! Meja alltså... Den sista månaden eller kanske 2 månaderna har det hänt enormt mycket med språket! Hon pratar numera bara meningar och gör sig förstådd hos både oss och andra i 95% av fallen. Vanliga uttryck är "vill ha gjöt, mamma!" (mitt lilla grötmonster...) och "kom, mamma, föjja me'!". Hon vet vad väldigt mycket mat heter, räknar till 10 (när hon är på det humöret), vet vad hon heter och ibland hur gammal hon är (som sagt, beror på humöret :P). Alltid när vi kommer hem ropar hon glatt "hemma! Min hus!".

Igår då jag hämtade henne på förskolan var hon så otroligt go och vi satt och pratade hela vägen hem om vad de hade gjort på dagen o.s.v. (sen om hon verkligen hade ätit köttbullar när de hade det i måndags är ju en annan femma, haha!). Jag kände hur en värme spred sig i hela kroppen, min stora tjej! Det finns ingen som kan göra mig så glad som hon ♥



Igår var jag med om något fantastiskt! Jag var återigen med när ett barn kom till världen, denna gång på "naturligt" sätt. Jag spenderade hela förmiddagen nere på förlossningen hos ett jättefint par, och till slut kom en liten bebis ut, så vackert! Och så små de är! Jag börjar iofs vänja mig när man huserar uppe vid BB hela dagarna ;) Jag tackade i alla fall så mycket efteråt, och det härliga var att de även tackade mig! De tyckte jag hade varit ett jättebra stöd och var glada att jag varit med. Härligt!

Idag när jag var på väg och hämta Meja blev jag jättekonstig. Jättetrött, men inte bara trött, utan liksom helt slut. De kanske 300 metrarna ner till förskolan tog lång tid att släpa sig, och likaså tillbaka till bussen (vi skulle gått de 6 kilometrarna, men neej!). Väl hemma har jag bara legat i soffan nu och varit...ja, slut. Det har nog varit lite för mycket denna månaden. Även om jag ska hålla i träning och detta ska Meja och lite vilotid prioriteras mer framöver. Behöver Egypten-resan nu känner jag!
Elin

Vad häftigt med förlossningen och gud vad söt hon är lilltjejen :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress