Stetoskop från Vårdväskan
Häromveckan på ENPC-kursen fick vi tips om att faktiskt lyssna på lungor på barn som ska bedömas akut. Detta har jag alltid överlåtit till läkarna innan, men varflr inte göra det?! Kan ju ge mycket hjälp efter lite träning tänker jag. Lägligt nog så skickade Vårdväskan och frågade om jag ville recensera stetoskop samma dag - vilken timing!
 
Jag har tyvärr inte hunnit prova det på jobbet ännu, men för att börja öva så testade jag på barnen här hemma. Tyckte absolut att jag hörde andningsljuden högt och tydligt, lyssnade även efter tarmljud vilka också hördes lika bra som med de stetoskop vi har på jobbet. Alltså inga som helst problem! Stort plus för de fina färgerna som Vårdväskans stetoskop finns att välja i, och för det väldigt billiga priset.
 
 
 
Vi ger tummen upp! Juno provade också, och hörde hjärtat på både mig och storasystern ;-)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress