Höstresa bokad!
Jag har tjatat på M ett tag om att vi ska boka en resa till hösten. Vi var ju i Thailand ganska nyligen, men jag gillar att ha saker att se fram emot och i höst är det ju faktiskt (typ) ett år sedan vi var i Thailand.
 
Till sist fick jag med mig honom (annars hade jag och barnen åka någonstans själva tror jag, hehe), och efter en hel dags letande och velande häromdagen blev valet...
 
Egypten!
 
Jag och Meja har ju varit i Egypten en gång tidigare, 2011, tillsammans med mamma o Co. Då var dock M hemma. Vi gillade det supermycket senast och det ska bli kul att ha med M dit också. Underbart vatten och skön värme upplevde vi senast vi var där. Vi bodde på Makadi Bay precis som vi ska göra denna gång och det är ju ett riktigt turistställe, men väldigt fint och vi trivdes bra. Mysig strandpromenad och fina slingor att gå kommer jag ihåg att det var!
 
Denna gången ska vi bo på Waterworld Makadi Beach. Anledningen till allt velande när jag skulle boka var att jag känner lite efter Thailand att det kanske blir jobbigt att åka till ett hotell som är så pass charter och stort, när vi blev bortskämda där med inget folk på stranden, lugn & ro och billig mat o.s.v. Jag bestämde mig till sist för att detta är en annan sorts resa och blir mer en drömresa för barnen. De har tjatat om att åka till Lollo & Bernie länge! Fördelar med hotellet är (förutom vattenrutschbanorna och Lollo & Barnie) att det finns flera restauranger som ingår i All Inclusive, att det ligger precis vid stranden och att det dessutom går att snorkla vid ett korallrev direkt vid stranden. Blir nog bra det här!
 
 
Men först ska vi njuta av vår, sommar & semester här hemma förstås!
AnnamariaG

Som förälder med vuxna barn är det just såna semesterställen vi nu för tiden försöker undvika ;-) när barnen är små får man ju försöka åka dit där de har utbyte av semestern så får man njuta av det så gott det går :-) Ser dock fint ut även med mina mått mätt. Håller med om att man vill boka ny resa så fort som möjligt och ha nåt att se fram emot! Vi åker till Grekland i juli (då det antagligen är toppenväder här...) och så är Thailand till januari -18 bokad och klar, så nu är det bara att längta på :-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress