Min träning

följ mig på vägen!

Mattips: Planering!

Kategori: Mattips m.m..

Dagens andra mattips är egentligen inte på någon speciell rätt eller produkt, utan bara att PLANERA ditt matintag. Detta gör allt för mig, spricker planeringen så äter jag betydligt med onyttigt, tråkigt men sant... Nu efter Fitnessfighten har jag gjort en liten frukost-/mellanmålsmeny att ha på kylen för att titta på när jag står och funderar på vad fasen jag ska äta, och matlista har vi varje vecka för middagarna. 

Frukost

·        Havregrynsgröt med hallon & lättmjölk + 1 kokt ägg

·        2 knäckebröd med makrill

·        2 knäckebröd med Keso & skinka

·        2 knäckebröd med skinka + 1 kokt ägg

·        2 knäckebröd med stekta ägg

·        Frökuse el. dyl. med Keso & skinka + 1 kokt ägg

·        Frökuse el. dyl. med makrill

·        Fil / yoghurt med müsli & frukt + 1 kokt ägg

·        Smoothie på yoghurt & frukt + 2 kokta ägg

·        Omelett med grönsaker + 1 knäckebröd med skinka


Mellanmål

·        2 riskakor, ev. med skinka

·        Keso / kvarg med frukt

·        1 knäckebröd med makrill

·        1 knäckebröd med Keso & skinka

·        1 knäckebröd med kokt ägg

·        Smoothie på yoghurt / kvarg & frukt

·        Frukt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: