Min träning

följ mig på vägen!

Fitnessfighten dag 10-11

Kategori: Fitnessfighten - Sept 2011.

Dag 10

Mat

- Lättfil med müsli & kanel
- 2 kokta äggvitor

- 2 knäcke med makrill i tomatsås
- 1 päron

Kalas
- Kycklingsallad (hoppade dressing, feta & bröd)
- Lätt-Kesella mixat med jordgubbar

- Varmrökt lax med romsås (lättkvarg, rom & rödlök), tomater & gurka
- Några nötter



Träning

- 2 min roddmaskin + FF-passets styrkeövningar x 1
- 60 min IndoorWalking gruppträning

Känsla

- Shit, vilket träningspass det blev! Trodde det skulle vara 45-minuters IW, men märkte att de, för första gången nånsin på mitt gym, skulle köra 60 minuter! Stenhårt var det och svetten bara rann. Kände inte att det gjorde så mycket att jag bara hann hälften av styrkan innan ;) Jag började på riktigt nästan gråta när hon sa att det är 45 sek kvar, och så kramade jag ur den sista kraften!
- Idag var faktiskt första gången det kändes lite jobbigt med maten, eller visst sötsug eller vad man ska kalla det. Var på kalas hos kusinen och det fanns bullar som luktade underbart + tårta. Snälla moster hade dock fixat en jordgubbsdessert till oss FF:are, så vi fick något att tugga på med till fikan (som för den delen var supergott! Lätt-Kesella och jordgubbar som hade stått i frysen en stund - mums!). Även lite jobbigt på kvällen då sambon och dottern åt gott godis, men jag tog mig några nötter för att dämpa suget, och det gick bra =)

Dag 11

Mat

- Lättfil med müsli & kanel
- 2 kokta äggvitor

- Lättkvarg med hallon

- 2 knäcke med kantareller

Från pizzerian
- Kebabsallad (hoppade dressingen & brödet, pillade bort osten då jag glömde be om utan) med lättkvargsdressing
- 2 knäcke med skinka

- Tonfisk
- Päron

- Vildsvinsskav med kantareller & fullkornscouscous + tomat & gurka



Träning

- 3½ timme simlärare (som jag skrev förra veckan, träning till & från)
- Zumba DVD-träning 40 min + FF-passets styrka

Känsla

- Surt som attan att Zumba-gruppträningen blev inställd idag, var laddad för att träna innan, men motivationen skönk som en sten när den inte blev av. Lånade i alla fall mammas DVD så det blev ett hyfsat pass.
- Maten har med känts sådär idag =/ Har fått i mig alldeles för mycket känns det som. Utan kantarell-knäckena hade det väl varit ok, men kebabsalladen känns som att den var för mycket... Menmen, det var ju inte större snesteg, kunde varit mycket värre, så nya tag imorgon! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: