Min träning

följ mig på vägen!

Löppass (känt på milen) 130822

Kategori: Konditionsträning.

Förra torsdagen, då vi var på semester på Gotland, bestämde jag mig för att springa en morgon. Hade tänkt mig ett långpass, men var så trött så kände att jag nog inte skulle orka det. "Som tur var" råkade jag svänga lite fel och sprang någon kilometer åt fel håll innan jag märkte det (ni ser vid 5km-märket på kartan). Så, blev långpass ändå. Startade och avslutade Endomondon en bit från stugan, så sammanlagt blev det drygt 11 km.
 
Jag var otroligt seg i benen i början, i typ 4 km, men blev bättre efter det. Jag måste alltså tänka på att värma upp ordentligt innan Tjejmilen. Knappt två veckor kvar! Jag får springa på ordentligt om jag ska klara den där 1-timmesgränsen, för i torsdags låg jag på 1.10 på milen... Dock utan att vara helt slut. Det gick i alla fall bättre och bättre fartmässigt för varje kilometer, utom den då jag märkte att jag sprungit fel.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: