Min träning

följ mig på vägen!

Tjejmilen 2013

Kategori: Motivation, prat & målsättning. Tjejmilen 2013. Veckoscheman.

I september kommer jag, tillsammans med mamma, moster, morbrors fru och massa annat folk att åka med tjejplanet härifrån till Tjejmilen i Stockholm. Det ska bli så kul! Jag har sprungit Tjejmilen ett par ggr tidigare, utan att då ha löptränat speciellt mycket innan, och då sprungit på ca 1.12-1.13. I år ska jag under en timme! Dessutom kommer jag bli belönad av sambon om jag gör det - med en utekväll med restaurangbesök och drinkar. Det måste jag ju ha! ;)
 
Det jag känner mig stressad över just nu är att jag inte kommer "kunna" löpträna på ett bra tag till. Det är för påfrestande för kroppen med löpning när man fött barn och ammar, bäckenbotten är såpass uppluckad. Helst ska man vänta 3 månader efter avslutad amning med att springa! Med tanke på att jag helammar än så länge är det ett tag... Jag får se hur det blir, jag börjar i alla fall med styrka och intervaller på crosstrainer så länge! Har planerat upp ett litet veckoschema som jag ska jobba mig mot under januari månad:
 
- 2 styrkepass, 1 ben & rygg, 1 med resten
- 2 konditionspass, 1 intervaller (crosstrainer, så småningom löpning), 1 uthållighet (powerwalk, crosstrainer, så småningom löpning)
- 1 simpass på minst 1000 m
 
Som sagt, detta är vad jag ska jobba mot. Det är inte säkert att jag kommer hålla detta nu i början innan vi kommit in i rutiner med att bebisen ska klara sig hos andra o.s.v., men ska försöka hålla i alla fall styrkepassen och minst 1 annat varje vecka!
 
241 dagar kvar! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: