Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140422

Kategori: Konditionsträning.

Igår skulle jag sprungit i stan på eftermiddagen, medan barnen var på barnpassningen på gymmet. Ha, trodde vi ja! Stora tjejen har ju gympa på tisdagar så det var bara att planera om (påsken ställde till det i huvudet!). På hemvägen från kören på kvällen, med start klockan 21, sprang jag sista biten hem. Inte kul att träna vid den tiden, men vad gör man...
 
Intervaller stod på schemat, blev ett pass fartlek av det hela. Riktade in mig på lyktstolparna, och efter jag värmt upp ca första kilometern ruschade jag ett par lyktstolpar, sprang ganska snabbt i några och så joggade igen. Sen höll jag på så ett tag, varierade längden på intervallerna och varierade mellan rusch, ganska snabbt, och sakta. Rätt så kul pass ändå, och snabbt kändes det! Hade aldrig för några månader sedan sett 5 km som ett kort pass ;)
 
Där ser ni fartskillnaderna ;) Blev dock lite besviken på tiden, men å andra sidan joggade jag sakta första kilometern och även nästan hela sista, så kan nog inte räkna med bättre.
 
Avslutade sedan hemma med 3x12 repetitioner med magträningshjulet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: