Min träning

följ mig på vägen!

Löppass & simning 140806

Kategori: Konditionsträning. Semester 2014. Simning.

I onsdags efter några dagars slarv med mat och träning var det bara att ta tag i det igen, och inledde dagen med en runda intervaller runt byn. Var inte sugen på att ställa in tider och sådär, så jag körde lite på känn. Tror intervallerna blev ca 45 sekunder, några lite kortare och någon lite längre. Första kilometern joggade jag lite sakta, och även sista ca 400 metrarna. Vilan mellan intervallerna blev både gång och sakta jogg.
 
 
På kvällen hade jag planerat för att gå och simma litegrann i utebadet, och när vi kom dit var det Karlskronaklassikern-simning, så vi körde den. Det blev 1500 meter crawl i streck - i ganska lugnt tempo, med kanske 100 meter bröstsim som lite "vila" under tiden. När jag simmat klart den biten körde jag 4x25 meter snabbt crawl och 4x25 meter snabbt ryggsim. Därefter 300 meter lugnt bröstsim/crawl och till sist provade jag att simma 100 meter med paddlar. Skönt med ett simpass!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: