Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140219

Kategori: Coachning med Alla kan träna. Konditionsträning.

Idag hade jag lite problem att få ihop det med träningen. Hade planerat intervallpass men då barnen var hemma var det inte direkt aktuellt att ge sig ut själv eller att köra löpbandet på gymmet. Hade jag skjutit på det till kvällen tänkte jag att det var tveksamt om det blev av alls då jag ligger lite back med sömnen ;)
 
I alla fall så fick jag den briljanta idén att ta barnen på en liten sväng med cykeln (4-åringen) & vagnen (1-åringen) som uppvärmning, och sedan köra intervallpasset på en grusplan i närheten där de kunde springa omkring och leka samtidigt! Perkfekt! Det fungerade superbra fram till sista 2 intervallerna då minstingen blev trött på det och mer och mer vansinnig, så den allra sista fick jag tyvärr hoppa över. Men, kompenserade med 100 hopp med hopprepet så fort vi kom hem. Nedvarvningen fick också bli hemma, gick och gick och gick omkring. Inget helt optimalt pass, men 100% bättre än inte alls!
 
 
4½ km får väl ändå ses som helt okej intervallpass för mig!
 
Jag provade även för första gången idag att springa med kompressionsstrumpor (snyggt förstalager det blev idag va?!) då jag självdiagnostiserat via google att jag behöver det när jag springer p.g.a. domnande fötter och smärta i nedre delen av vaderna. Och ja, än så länge kändes det bättre än utan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: