Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140711

Kategori: Konditionsträning.

Ikväll innan jobbet hade jag tänkt mig att köra intervaller på löpbandet. Efter en jobbnatt, hotellfrukost tills jag fick ont i magen, bara 5.5 timmars sömn och allmänt kassa förutsättningar, tänkte jag att jag får göra det jag orkar i alla fall! Blev dock bästa intervallpasset jag genomfört tror jag :-) orkade snabbare än jag trodde och svettades så det bara rann om mig! Endorfinerna flödade efteråt :-) vaderna gjorde ont när jag började värma upp, men det glömde jag efter en stund. 
 
Jag hade löpbandet på 2% lutning hela tiden. 
 
Uppvärmning: Jogg 8 km/h 500 meter
 
Intervaller
13 km/h 5x1 min, 30 sek vila
13.5 km/h 5x1 min, 30 sek vila
14 km/h 3x30 sek, 15 sek vila
15 km/h 2x30 sek, 15 sek vila
15 km/h 45 sek
 
Nedvarvning: Jogg 8 km/h 500 meter
 
Allt som allt tog passet ca 35 min och jag "tog mig" 4 km i effektiv löpning. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: