Min träning

följ mig på vägen!

Dubbelpass 140612

Kategori: Konditionsträning. Styrketräning.

Jag började dagen med ett träningspass på gymmet i förmiddags, för rygg och biceps. 
 
Rodd med rep i cablecross, 32 kg 4x9 reps
Bicepscurls med Z-stång, +10 kg 10 reps, +12.5 kg 3x6 reps 
Latsdrag, 45 kg 4x6 reps
Rygglyft på ställning, +15 kg 4x12 reps
Sidolut med viktplatta, +15 kg 4x15 reps/sida
Alternerande bicepscurls med vridning med hantlar, 9 kg 4x7 reps/sida
Sumo marklyft med kettlebell, 16 kg 4x20 reps
Plankan med hantelrodd, 5 kg 3x12 reps/sida
 
På kvällen var det sedan dags för första långpasset sedan Göteborgsvarvet. Tyckte det kändes sådär, lite tung i benen, men det gick hyfsat och jag sprang hela. Blev rätt förvånad när jag kom fram och märkte att jag sprungit på 5-6 minuter snabbare än när jag sprang till jobbet senast för ca 9 veckor sedan. Bra! Blev ca 11,8 km på 1 timme och 19 minuter. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: