Min träning

följ mig på vägen!

Rödebyloppet 2014

Kategori: Konditionsträning. Tävlingar, lopp m.m..

I lördags var det dags att springa lopp igen. Dock inte så seriöst denna gången, 5 km på vårt lokala Rödebyloppet. Jag har ju inte alls tränat för att springa snabbt på denna typ av distanser i vår, utan mer fokuserat på att orka springa långt. Det märktes tyvärr. Jag tyckte jag sprang på rätt så bra, sprang med mamma de första 2½ kilometrarna, och sprang sedan ifrån henne litegrann. Men, tiden blev inte bättre än 31:51. Jag tyckte det kändes som jag höll högre fart, men det var väl p.g.a. att jag sprungit så sakta på de längre passen. Förra året sprang jag på 29:53, och då hade jag nyss börjat springa efter graviditet och så, så det kändes lite surt. Menmen! Ingen skada skedd egentligen ju =)
 
På upploppet hade jag minsann fart i alla fall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: