Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140302

Kategori: Coachning med Alla kan träna. Konditionsträning.

Igår var det dags för långpass igen. Då jag sovit lite lite två nätter i rad var jag alldeles galet förlamande trött, och kände inte det minsta för det på förmiddagen, när jag egentligen hade planerat det. Jag brukar i och för sig inte låta att jag inte känner för det styra träningen, men igår orkade jag verkligen inte.
 
Jag gick i alla fall och la mig ett tag mitt på dagen och lyckades nog somna en knapp timme, så på kvällen bestämde jag mig för att jag var fit for fight. Då det hade hunnit bli så sent (nästan 20.00 innan jag började) och mörkt och dessutom spöregnade fick det bli löpbandet på gymmet.
 
Löpband. 12 km. 8 km/h (8,5 efter 10 km) & 1% lutning. 89 min och 15 sek. En jävla massa pannben. Där har ni det. Passet. Redan i början kände jag "jag kommer inte orka". Efter 4 km var jag på väg att ge upp och kände att det nog får räcka med max en mil, eller möjligen 11 km. Men, precis som förra veckan hände något efter 6 km, och det kändes liiite "lättare", benen sprang på lite mer själva och jag bestämde mig för att jag skulle klara det. Jag hade TV:n i löpbandet på under passet, för att fokusera lite på något annat än bara tiden och distansen hela tiden.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: