Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140814

Kategori: Konditionsträning.

Igår var jag ute för ett pass backintervaller. Jag värmde upp genom att jogga sakta bort till en lång backe i närheten - drygt 1 km - och hade där tänkt köra 6 stycken intervaller upp för backen som var cirka 210-220 meter enligt pulsklockan. Varje intervall tog strax över en minut, var ganska nöjd med det tempot med tanke på att det var i backe. Jag gick en bit neråt när jag väl var uppe, och joggade sedan resten av biten ner och vilade där stilla en stund tills jag märkte att pulsen lugnat sig. Bestämde mig efter den 5:e att jag skulle köra 8 stycken i stället, trots att jag var väldigt trött, för att passet skulle bli lite längre, så så fick det bli.
 
Det syns ordentligt att jag kört intervallträning i alla fall ;)
Efter backträningen körde jag jogg lite igen, och gjorde det en liten extrarunda (blev sammanlagt knappt 2 km) för att komma i mål i en utmaning jag är med i på Facebook. Så blev en timmes pass nästan till sist, kändes bra! Var helt slut efter!
 
 
För övrigt måste jag säga att det är väldigt bra att springa med pulsklocka! Har känt innan att det är något jag inte alls behöver, men för det första tror jag den GPS:en är lite mer tillförlitlig än i telefonen, samt att jag märkte att det framför allt under intervaller är lite kul att kolla pulsen, se hur den går upp och ner o.s.v. Sen har man allt lättillgängligt på armen om man vill titta under passet, och behöver inte dra upp telefonen för att se hur långt man sprungit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: