Min träning

följ mig på vägen!

Löppass & simning 140820

Kategori: Konditionsträning. Simning.

I onsdags hade jag bestämt mig för ett kombinerat pass löpning och simning. Hade ordentlig träningsvärk i ben och rumpa efter måndagens styrkepass, men det var bara att bita ihop. Jag inledde med löpintervaller, 1-minuts med 1 minuts vila mellan. 12 stycken blev det, och "vilan" bestod av jogg och ett par gånger lite gång - när det var uppförsbacke under vilan.
 
 
Inte alls lika tydliga intervaller på pulsen som när jag körde backe sist, men de är där och går att räkna =)
 
Löpningen tog inklusive 1 km jogg som uppvärmning cirka 35 minuter, och sedan hoppade jag direkt i bassängen där jag simmade 1200 meter, vilket tog cirka 25 minuter. Passet tog alltså en timme allt som allt. Crawlade hela tiden utom två längder. Hade egentligen tänkt mig ett lite längre pass och skulle simmat åtminstone 1500 meter, men jag fick kramp i foten de sista längderna och kunde verkligen inte fortsätta längre. Låter lite fjantigt med kramp i foten, men det gick verkligen inte att simma med det, haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: