Min träning

följ mig på vägen!

Crosstrainer 130205

Kategori: Konditionsträning.

Igårkväll var jag och lillebror på gymmet för ett konditionspass på crosstrainern. Jag hade bestämt mig i förväg hur jag skulle lägga upp det, och såhär blev det:
 
5 min uppvärmning motstånd 8
10x(30+30 sek) intervaller på motstånd 12, max/lugnt
45 sek vila
10x(30+30 sek) intervaller på motstånd 12, max/lugnt
5 min nedvarvning motstånd 8
 
Efter det plankan 60+45+20 sek (ramlade ihop av utmattning på sista :P) och 3 statiska höftlyft så länge jag orkade.
 
Intervallerna gick bra, men shit vad jobbigt det var! Det blev 20 minuter intervaller, alltså 30 minuter sammanlagt på crosstrainern. Innan de sista två intervallerna fick jag stanna och vila några sekunder för det började susa i öronen och snurra lite. Oj så nöjd jag var efteråt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: