Min träning

följ mig på vägen!

Blodomloppet 2013

Kategori: Konditionsträning. Tävlingar, lopp m.m..

I måndags var jag och sprang Blodomloppet här i Karlskrona. Jag hade haft lite huvudvärk och så på dagen och kände lite att jag bryr mig inte så mycket hur det går egentligen, mest kul att prova på ett lopp nu för att se hur formen är. När jag väl startat kom ju dock vinnarskallen fram och jag höll på att irritera ihjäl mig på alla som startat relativt långt fram och började gå nästan direkt efter start, i alla fall så fort det kom en backe... Man kom ingenstans i början och första kilometern tog därmed nästan 10 minuter... Gångtakt!
 
I alla fall, resten av den 5 kilometer långa rundan sprang jag på ganska hyfsat tycker jag, och upploppet fick jag en jäkla fart på. Men, tyvärr blev tiden inte bättre än 33.40. Skyller det på första kilometern ;) Skönt att se att jag i alla fall klarade springa hela i ganska hyfsad takt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: