Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 130509

Kategori: Konditionsträning.

Igårkväll när sambon kom hem från jobbet var jag redo för en löprunda. Egentligen stod 7 km på träningsschemat, men då jag inte kom ut förrän 20.35 kände jag att det blev lite tight att hinna innan det blev för mörkt då jag ville springa i skogen. Därför flyttade jag om och körde 5 km i stället vilket jag egentligen skulle gjort idag eller imorgon. Och fan vad arg jag blev att jag inte sprang de 7! Det kändes ruskigt bra i benen och kroppen igår och jag sprang hela rundan förutom en liten bit i början som uppvärmning och en liten bit i slutet som nedvarvning. Jag hade absolut orkat de 7, kändes mycket bättre att springa än det gjort någon gång hittills. Surt! Hoppas jag har samma känsla i kroppen på blodomloppet på måndag :)
 
Målet var i alla fall 5 km / 37 minuter och när hon sa 5 km i lurarna var tiden 36:25. Perfekt!
 
 
När jag kom hem avslutade jag träningspasset med sidoplankan 2x1 minut per sida.
 
Helt sjukt egentligen att jag sprang nästan 5 km i streck på träning. Aldrig hänt tidigare, och låter nog inte så stort för många, men för mig är det verkligen det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: